Monday 11 April 2011

MasaK..


Salam..
 Erm betul ka gurz kena pnday masak?? Kalau yang ta panday tue macam mana? Tp pada  pandangan kasar aku la, panday masak atau tak tue terlalu umum.. masak tue kan banyak bahagian, meggie pun masak jugak kan walau juz gunakan air panas ja. Ha, air pun masak jugak untuk buat air panas.. so kalu merujuk pada tue, semua gurz memang panday masak.. setuju ta??
Bila aku start masak?? Masa kecik2 pun da panday la..!! dulu time g rumah tok wan aku selalu masak ngan sepupu2 aku.. yer la kan main masak2... hahahaha..opss ta kelakar erk..
Bila nak panday masak ta tau la, bukan apa aku bukan ambik bidang masakan pun tu ta  panday2 masak tue.. erk aku selalu tolong mak masak masa sekolah rendah. Masa tue kan belum masuk asrama jadi banyak masa di rumah, abah pernah kata ‘aku nak anak sulung lelaki supaya senang dapat tolong aku di bendang atau buat kerja2 berat tp dapat anak pempuan pun alhamdulillah boley tolong hal dapur balik bendang penat2, letih da gak yang tolong siapkan makanan..
*aku ta dapat buang ayat tue sampay hari nie, aku nak anak sulung laki.. oit..!!! don’t think -ve r..!!
Balik pada masak, walau aku jarang masak time di rumah tak bermakna aku ta tahu masak walau sikit.. tetiba teringat msj dia. Ada ka dia juz tanya simple ja.. awal tue cuak gak mana tau dia tanya bebukan kang aku tak tau jawab susah r.. tau...??
-Dia..orang nak tanya nie, masak nasi tau tak?
-ikan goreng tau tak..goreng ikan tau?
-Telur goreng tau...Goreng telur?
-Masak air tau?
Ha cukup la tue benda asas...
Hahahahaha pecah perut aku ngan kawan2 kat sini bila aku story sal nie,(tp dowq ckp cra aku stry lg best n klakar dari dowq bce dlm blog nie..huhu) so.. lepas la nie kalu nak kawen erk..?? erm lepas la untuk dia, mau kena ngan mak mentua macam na plak... (#_#!) aduh..!! jangan risau ok, ta jamu awak makan macam tue la, huhu
Erm dekat sini ramai yang tau masak, phee, zie, ngan dayah dowg masak walau sama ja tapi berbeza cara dan rasa.. so, banyak yang aku belajar... aku pun masak jugak k, bukan dowq ja masak.
MiSs My HoMe, My Mom, enVironmEnt oF mY viLLagez..


anD yOu aLso..

4 comments:

  1. hehehehe ala nnti dh duk sendiri mesti pandai masak gak..

    ReplyDelete
  2. memang pun akan panday, tp bkan panday masak..panday merap suh dia masak...ha5... ta da lamlwak ja.. cam teruk sgt ja mau ta taw masak...

    ReplyDelete
  3. karat sangat ka cik phee??? huhuhu... i da polish tau.. no karat2

    ReplyDelete